Versenytárselemzés jelentősége felértékelődött a web 2.0 korában.

Hogyan változott a versenytárselemzés?


A 20. században a vállalatok a teljesítményüket egyszerű megkérdezések, kutatások segítségével tudták értékelni, azonban nem volt lehetőségük pontosan felmérni a versenytársak eredményeit. A versenytárs termékeinek megvásárlásával, szétszereléssel, ipari kémkedéssel és egyéb kevésbé etikus módszerrel igyekeztek megismerni más vállalatok helyzetét a piacon. Ez természetesen nem volt elég hatékony, mert az ilyen kutatások nem terjedhettek ki minden aspektusra.

A 21. században már pár kattintással nagyon fontos információkhoz lehet jutni. Az interneten a cégek saját magukról publikált anyagain, róluk szóló cikkeken kívül megtalálhatjuk a fogyasztók visszacsatolásait, ezáltal az is mérhető, hogy az adott vállalatról milyen kép alakult ki a fogyasztók fejében. Meghatározó mérföldkő századunkban, hogy a véleményformálás fontos fórumává vált a kommentkultúra, amelyben nagy szerep jut az ún. véleményformálóknak, akik határozott álláspontjukkal befolyásolhatják a többi fogyasztót. Az ő szimpátiájuk megnyerése kulcsfontosságú lehet, ehhez azonban szükség van az adott piac alapos ismeretére, valamint a fogyasztók igényeinek figyelembe vételére.

Egy folyamatosan táguló hatalmas adathalmaz jött létre.

A sok, rendszertelen információ azonban csak egy kaotikus massza, amelyből nem lehet építkezni. Azonban ha van egy eszköz, amely segít összegyűjteni más vállalatokról az interneten keringő információkat. Sőt! Megadott szűrési feltételek alapján ez az eszköz ezen információkat rendszerezve évekig tárolja, akkor bármikor a rendelkezésére állnak az elemzések által szűrt adatok, amelyek segítenek eligazodni abban, hogy mik a trendek, mit vár el célcsoportunk az adott piaci szegmensben. Ezek alapján a felhasználó már könnyedén alakítani tudja stratégiáját, fejlesztheti vállalkozását és hosszú távú sikereket érhet el a piacon!

Az verseny és a versenytárselemzés hatalom, és helyes alkalmazása a cégeket azonnali helyzeti előnyhöz juttathatja a piacon.

Azt tudjuk tehát, hogy a jól menő üzleti vállalkozás egyik legelemibb tényezője a megfelelő mennyiségű adathoz való hozzáférés. Sőt azt is, hogy a korábbi a rendszerek nem voltak elég kifinomultak ahhoz, hogy eltérő üzleti platformok közötti információszolgáltatásra legyenek képesek, mivel az adatok szűretlen formában jutnak el a felhasználóhoz. 2010-es évekre azonban már eljutottunk oda, hogy a versenytárs elemezést és az ágazati elemzést támogató üzleti intelligencia BI-szoftverek képesek széles körű elemzéseket, teljes összehasonlításokat végezni, illetve előre jelezni a várható piaci mozgásokat, az aktuális, felkapott vonulatokat, trendeket. Teszik ezt szervesen kapcsolódó, visszakereshető linkek, képek, digitális tartalmak hozzáadásával. Az így felépített, működő üzleti stratégia segíti az irányítókat a döntéseik meghozatalában, a várható eredményeik felmérésében, a hatékony értékesítésben.




Segíthetünk?

Kérjük adja meg elérhetőségét, illetve mely termékünkkel kapcsolatban kér tájékoztatást. Munkatársunk hamarosan felveszi Önnel a kapcsolatot a megadott adatok alapján.