Kevesebb hirdetést, de több tartalmat?
Marketing, PR: Nem csak beszélünk róla
A gyors változás korában a marketingesek, marketinges és Public Relations szakemberek sokkal nagyobb nyomás alatt dolgoznak, mint korábban, mi több a korlátozott erőforrásokkal is jobban kell gazdálkodniuk. Hová tegyék a hangsúlyt? Gyakorlati tapasztalatok szerint több nagy cég és multinacionális vállalat a hatalmas költségekkel járó, direkt reklámozás helyett az elmúlt években inkább a mérsékeltebb ráfordítást igénylő, de sokkal személyesebb elérést, kapcsolat - és bizalomépítést egyaránt jelentő PR aktivitásokra fordítja a marketing stratégiában meghatározott büdzsé nagyobb részét, pedig nincs egyik kommunikációs tevékenység a másik nélkül. A Cégsiker nem csupán marketing- és PR stratégiák megalkotásában segít, hanem azok kivitelezésében, legyen szó rendezvényszervezésről vagy a közösségi média által kínált lehetőségek kihasználásáról.
Egy üzenet, több csatorna, gazdaságos megoldások
A marketing árul, elad, értékesít. Ez az üzleti élet alapja.
A PR bizalmat épít, kapcsolatot teremt, megszerettet. Ez az emberi élet alapja.
Bár a 21. századra a technikai eszközök kerültek előtérbe, mégis ugyanolyan fontos, sőt talán ebben a világban fontosabbak, az emberi megnyilatkozások. Emiatt változnak tehát az elvárások, velük együtt a PR eszközök is. A hatékonyabb kommunikáció érdekében az üzenetek eljuttatásához, nem elég csak a hagyományos csatornákat igénybe venni, hanem ki kell használni a web 2.0 által kínált teret, illetve a városi tér adta lehetőségeket is, az adott célcsoport fogyasztói szokásainak figyelembe vételével. Így az üzenet biztos célba ér. A tudatos kommunikációs stratégia használatával gazdaságos módon érhetjük el mindezt.
Mi alkalmazkodunk a változásokhoz, ugyanakkor generáljuk is a változást, amely nélkül nincs fejlődés. És hogyan tud segíteni önnek a CÉGSIKER kommunikációs és PR stratégiák megalkotásában és azok megvalósításában?
- szükséges marketing információk begyűjtése és elemzése
- marketing tanácsadás
- hatékony belső kommunikáció kiépítése
- jogszabály, sajtó-, és konkurenciafigyelés
- a piaci változások követése
- stratégiaalkotás
- arculati és kommunikációs stratégia megalkotása
- költségvetés kidolgozása
- médiavásárlás
- kapcsolattartás a média-, és marketing ügynökségekkel, tevékenységük koordinálása
- kapcsolattartás a szakmai szervezetekkel, szakmai rendezvényeken való részvétel irányítása
- rendezvényszervezés (pl.: sajtótájékoztató, termékbemutató)
- a sajtó folyamatos tájékoztatása
- weboldal valamint egyéb közösségi oldal működtetése, naprakész információkkal való feltöltés, fejlesztési javaslatok generálása, elemző, kutató munka (SEO, SEM)
- marketing kommunikációs akciók irányítása, az akciók eredményeinek kiértékelése
- reklám és eladásösztönző kampányok szervezése, és annak lebonyolításában való részvétel
- online marketing kampányok tervezése, lebonyolítása
- valamennyi PR tevékenység felügyelete
A korábban hagyományosnak nevezhető területek (pl.: általános sajtókapcsolatok, image építés, stb.) mellett egyre nagyobb hangsúlyt kapnak magához a céghez, egy-egy vezetőhöz, a márkához vagy egy termékhez kapcsolódó, különleges eszközökkel megtámogatott PR aktivitások, szemben a korábbi hagyományosabbnak nevezhető marketing kommunikáció eszközeivel.
Szerethető „hirdetések”
A különböző online megoldások (pl.: közösségi média, blogok, stb.) sok lehetőséget adtak a PR-szakemberek kezébe, de fontos kihívásokat is jelentenek. Miért?
- Nagy elérést és gyakran nagy hatékonyságot biztosítanak, de nagyon nehezen kontrollálhatóak, használatuk sok kockázattal és folyamatos odafigyeléssel jár.
- Felgyorsult a kommunikáció, így nagy erőfeszítést igényel az információk kordában tartása, a folyamatos reagálás és persze az, hogy a szakember minden fontos tudnivalóval mindig tisztában legyen.
- Az image - építés jóval könnyebb az online eszközök segítségével, ugyanakkor sokkal könnyebben le is rombolható.
Bővebb információk a Public Relations kihívásokról itt olvasható.
Az integrált kommunikációs és PR stratégiákban egyre nagyobb szerepet kap a kreatív gondolkodásmód.

Előre jelezhető volt, hogy egyre inkább teret nyernek a kreatív, újszerű megoldások, a „tömegből való kitűnés” koncepciója, vagyis egyre kevésbé elegendőek a megszokott elemek és kommunikációs lépések. A hír- és sztori-generálás, valamint az egymásra épülő és egymást erősítő PR eszközök alkalmazása sokkal hatékonyabb lehet. Új felületek alakultak ki, amelyeket be kell építenünk marketing kommunikációs stratégiánkba, hiszen az online kommunikáció jelentősége egyre növekszik.
Az újabb PR és marketing kommunikációs eszközökről itt tájékozódhat.
Miért érdemes egyre nagyobb szerepet szánni a blogoknak és a közösségi médiának a PR-ben?
- A közösségi médiában való részvétel emeli a cég láthatóságát
- A cégről való hírek megosztása a márka ismertségünket is növeli
- Egy szolgáltatás vagy termék promóciójának ma már elengedhetetlen kiegészítője a közösségi média
- Ismereteink megosztásával segítünk a szolgáltatásunkat keresőknek
- Megismerhetjük mások véleményét
- Nem maradunk el a konkurenciától
- A weboldalunkra tudjuk irányítani az érdeklődőket
- A megrendelők pontos adatokat és bizonyítható eredményeket várnak el.
Ezek a szolgáltatások a vállalati kommunikáció szempontjából azért elengedhetetlenek, mert ezek nélkül nem lehet komplex módon megszervezni a sikeres külső kommunikációt. Elméleti stratégiaalkotás mellett a gyakorlatban is kivitelezzük azokat, minél több csatorna felhasználásával, kreatív megoldások használatával.
Garantáljuk a hatékony marketing pr kommunikációt.
A Cégsiker kommunikációs szolgáltatásaival láthatóvá és megkülönböztethetővé tesszük értékeit!