Volt olyan érzése, hogy a marketing vagy üzleti terve nem teljes?
Lehet, hogy a versenytárs elemezés és az ágazati elemzés készítése hiányzott.

A versenytársak, iparágunk elemzése a stratégiai menedzsment illetve a stratégiai tervezés elengedhetetlen része. A konkurencia elemzés marketing eszköztárába tartozik, de eredménye a vállalat minden területére kihat, ezért a vállalati stratégia része is egyben. Célja, hogy meghatározza a konkurensek erősségeit, gyengeségeit és információt szolgáltasson olyan stratégiai döntésekhez, amelyek versenyelőnyt biztosítanak a használója számára.
Vannak olyan lépések, amelyeket be kell tartani konkurenciaelemzés kapcsán?
Azért, hogy a versenytársak valós piaci súlyát, az árakat, értékesítési csatornákat, vevői preferenciákat pontosan feltérképezhessük, néhány fontos lépést be kell tartanunk.
A konkurenciaelemzés első lépése: versenytársak meghatározása
Első lépésként a vevők szemével nézve kell beazonosítanunk jelenlegi és potenciális konkurenseinket. Vagyis az elemzés egy pontos konkurencia lista készítésével kezdődik.
Bővebb információk a konkurencialista készítésről itt olvasható.
A második lépés: csoportba rendezés
Második lépésben, azt követően, hogy meghatároztuk közvetlen és követett versenytársainkat, közös jellemzőket keresve csoportba kell rendeznünk őket.
A versenytársak csoportosításáról bővebben itt tájékozódhat.
A konkurenciaelemzés harmadik lépése: adatgyűjtés
Harmadik lépésben termékek és szolgáltatások kapcsán kell adatokat gyűjteni. Ne feledjük, hogy az ügyfél-elégedettség felmérések a kereskedelmi sajtó is segíthet bennünket.
A negyedik lépés: stratégia-összefoglalás
Negyedik lépésben a konkurensek stratégiájának összefoglalása, a meglévő vagy hiányzó eszközök és képességek feltérképezése történik kiemelve a sebezhető területeiket.
A versenytársak stratégiájának összefoglalásáról bővebben itt olvashat.
A konkurencia és az iparágelemzés ugrásszerű fejlődésen van túl, ám ez még csak a kezdet.
Korábban csak a sajtó, illetve nyomtatott média figyelésére korlátózódtak a konkurencia elemzés és az üzleti intelligencia eszközei. Mára már minden forrásból igyekeznek a döntéshozók egy időben meríteni.
Hogyan változott a versenytárselemzés? A részletek itt olvashatóak.
Bár előfordul, hogy a saját elképzeléseket szem előtt tartva egy kiesebb vagy közepes vállalkozás ezt a folyamatot felületesen kezeli, vagy kihagyja az üzleti terv elkészítése során, ám ez semmiképpen sem ajánlott, hiszen nem csak a konkurenseink, de a vevőink is figyelik és ismerik iparágunkban zajló versenyt.
Miben tud segíteni önnek a CÉGSIKER üzleti intelligencia szoftvere?
A CÉGSIKER Business Intelligence felhő alapú szoftvere:
- segít a hatékony értékesítésben, stratégiaalkotásban
- kiszűri a megfelelő információkat, figyeli a specifikus iparági és versenytársakkal kapcsolatos híreket
- segítségével kommentálhatóvá válnak a konkurencia, ágazat, iparág helyzetéről belső és külső szabályozók változásáról szóló anyagok
- az összegyűjtött inputokat a megrendelő igényeihez igazodó, feldolgozott formában juttatja el a döntéshozókhoz
- statisztika készítésére alkalmas
- felhőalapú szolgáltatást nyújtva garantálja az adatok biztonságát és könnyű hozzáférhetőségét
- visszakereshető linkek, képek, digitális tartalmak hozzáadásával dolgozik
- figyeli az új termék bevezetéseket, láthatóvá válik, hogy milyen súlyú helyeken milyen gyakorisággal jelentek meg a versenytársaink, illetve aktivitásuk tartalmában milyen volt
- objektív, naprakész információkat biztosít, megmutatva, hogy mi a különbség a sikeres és lemaradó cégek között
- segítségével kideríthető melyek az elsődleges vásárlói motivációs tényezők
- segítségével feltérképezhető hogyan alakul beszállítóink helyzete, vagy miként változtak a szabályzók a piacon
A Cégsiker szoftvere segíti az irányítókat a döntéseik meghozatalában, a várható eredményeik felmérésében, a hatékony értékesítésben, ezért sokkal gyorsabbá és eredményesebbé teszi a használóit.