Iparág- és ágazati elemzés: Útmutatás az információrengetegben
Az iparág- és ágazati elemzés az üzleti tervezés, stratégiaalkotás szerves része. Fő célja trendek, versenytársak, kilátások és a piac elemzése. A konkrét célhoz, vagyis egy sikeres vállalkozáshoz vezető út fontos lépése. Ezek az elemzések elengedhetetlenek ennek az eléréséhez.
Az elemzések által az alábbi kérdésekre kaphatunk választ:
- Mi a verseny mozgatórugója az adott iparágban, ágazatban?
- Milyen lépések várhatóak a versenytársaktól?
- Annak tudatában, hogy a versenytársak milyen stratégiát alkalmaznak, miként lehet a legjobban válaszolni?
- Milyen irányba fog adott iparág fejlődni?
- Hogyan teremtheti meg a vállalkozás a legjobb versenypozíciót hosszútávon?
Hiteles információ – „aranyat ér”
A 21. században ha egy információ hiteles, megbízható forrásból érkezik hozzánk és nem torzul különböző közvetítők által, nagyon sokat ér. Nehéz az ilyen információhoz hozzájutni, hiszen az információ rengetegből nem egyszerű szelektálni a releváns és hiteles információkat, mert azok sokszor torzulhatnak, elrugaszkodhatnak a valós tényektől. Ezekre támaszkodva pedig nem lehet felelős döntéseket alapozni. Nagyon fontos, hogy a számunkra fontos adatokat, tényeket több oldalról is beszerezzük, meggyőződjünk azok valóságtartalmáról, kritikusan kezeljük őket. Nem mindegy mikor, honnan, kitől, és mennyire hiteles információkhoz jutunk. Különösen pénzügyi döntések esetén, amikor egy-egy meggondolatlan döntés „végzetes” lehet.
A Cégsiker garantálja az információk hitelességét, mert egy olyan program áll rendelkezésünkre, amellyel megbízható helyekről gyűjtjük be az értékes anyagokat és természetesen szűrés és utánajárás után bocsátjuk az Ön rendelkezésére. Így biztos döntéseket hozhat és versenyelőnybe kerülhet az adott piacon, ágazatban.
Előrejelzés, nem találgatás
A trendfigyeléssel, aktuális információk begyűjtésével megtudhatjuk, hogy mi várható az iparágban, a versenytársak megfigyeléséből fontos következtetéseket is levonhatunk a piac alakulásáról. Olyan előrejelzéseket kaphatunk meg, amelyekre alapozva kialakíthatjuk a megfelelő üzleti stratégiát. Az általunk alkalmazott szoftver összegyűjti az Ön által kért információkat az adott szegmensből, mert azonnal bekerül a rendszerbe, ha bármilyen információ morzsa kiszivárog. A kis részekből, elemekből összeállhat az egész és felismerheti a tudatos kampányokat, valamint azt, hogy milyen médiumokon keresztül kommunikálnak konkurensei, emellett értékes statisztikákat, elemzéseket kaphat. Ezek az információk befolyásolhatják a csatornaválasztást, a kommunikációt és az üzleti stratégiáját is.
A CÉGSIKER szolgáltatásával mindig aktuális, releváns és hiteles információkhoz juthat. Mindez biztos alapot nyújthat a komoly döntésekhez és segítséget adhat a hosszú távú tervek megalkotásához.