Public Relations kihívások

Az információ gyorsabb áramlásának még egy negatív következménye, hogy ma már szinte mindenki mindenről információt szerezhet, ami miatt a krízishelyzetek is egyre gyorsabban jutnak el az emberekhez, így jelentősen megnehezítve a kríziskommunikáció menetét. Az információ dömping előnye, hogy széleskörű tájékoztatást nyújt, viszont hátránya, hogy az információk hitelessége, megbízhatósága egyáltalán nem egyértelmű. A megfelelő PR szakember felkészülten kezeli a hatalmas információ halmazt, priorizál, és különbséget tesz a releváns, és az elhanyagolható online megjelenések között.

A rendszerváltás előtt Magyarországon, de a Kelet-Európai régióban ritka volt a vállalatokon belül a PR szakemberek alkalmazása, azonban a multinacionális vállalatok megjelenésével felértékelődtek a kommunikáció ezen formái. A multinacionális vállalatok a náluk jellemző szervezeti kultúrát hozták el hazánkba, amely hatékonyabbnak bizonyult az itthoni struktúrától. A megváltozott környezetben ezt a versenyhátrányt felfedezve a hazai vállalatok, rájöttek a hatékony kommunikáció fontosságára.

PR: Kölcsönös előnyökön alapuló kapcsolat kiépítése

A PR tevékenység egyik fő célja, hogy a vállalatról a fogyasztóknak ne csak egy termék vagy szolgáltatás jusson eszébe, hanem a szervezet és a környezete között bizalmi viszony, folyamatosan „mozgó” interaktív kapcsolat alakuljon ki. Ezt a kapcsolatot a nyilvánosság bizonyos szegmenseinek bevonásával lehet elérni. Mindez elengedhetetlen a szervezeti kommunikáció szempontjából. Ma Magyarországon az az általános tendencia, hogy a válságból adódó nehézségek miatt több vállalat a kommunikációs tevékenység leredukálásával próbál „sprórolni”. Ez nagy hiba. Azok a cégek maradhatnak „életben”, és azok lehetnek sikeresek, akik a stratégiájukba beépítik a külső PR tevékenységet, hiszen hiába nyújtanak minőségi szolgáltatást, termékeket, ha mindezt nem kommunikálják a környezetük felé. Ebben a nyilvánosság szervezési folyamatban nagyon fontos, hogy a környezetünk felé ne felesleges információkat árasszon, hanem könnyen értelmezhető egyértelmű üzeneteket fogalmazzon meg vállalatáról a lehető legkreatívabb és figyelemfelhívó módon.

Ehhez nyújtanak szakértői segítséget a Cégsiker munkatársai, akik vállalatának szervezeti kommunikációját úgy tudják alakítani, hogy a realitások talaján maradva cégének előnyeit hangsúlyozva elérik, hogy a számukra fontos célcsoportban pozitív kép alakuljon ki a szervezetről.


Segíthetünk?

Kérjük adja meg elérhetőségét, illetve mely termékünkkel kapcsolatban kér tájékoztatást. Munkatársunk hamarosan felveszi Önnel a kapcsolatot a megadott adatok alapján.