Kommunikáció „forradalma”

Újabb PR és marketing kommunikációs eszközök


Arnold Worldwide által publikált trendösszefoglaló alapján a közösségi média kiemelt szerepet kap a szolgáltatás kapcsán. A felmérés alapján az emberek közel 60%-a várja el ugyanis, hogy az adott márka válaszoljon a közösségi médiába beírt megjegyzésekre.

Ebből is látszik, hogy a kommunikációs tevékenység nem szűkülhet le csak marketing tevékenységre, mert sokat jelent a fogyasztók számára az interaktív kapcsolat a vállalattal, hiszen így fejezhetik ki tetszésüket vagy nem tetszésüket.

Kommunikációs tevékenységnek számít a PR és a marketing is, és annak ellenére, hogy kiegészítik egymást, fontos elkülöníteni a két fogalomhoz tartozó eszközöket, tevékenységeket. Marketing eszközök elsősorban a vásárlásra, fogyasztásra ösztönzik az embereket. A márkaépítés, valamint az értékesítés az elsődleges funkció. Mindez történhet direkt módon (óriásplakát), gerilla- vagy vírusmarketing technikáját alkalmazva. Ide tartoznak a figyelemfelkeltő eljárások, amelyekkel találkozva sokszor nem is sejtik a fogyasztók, hogy mi az adott vállalat célja.

A PR tevékenység ennél árnyaltabb eszközökkel igyekszik elnyerni a fogyasztók szeretetét. A social media, az egyik legnépszerűbb médium, ahol megfelelő mennyiségű hely és idő áll a vállalat rendelkezésére a bizalmi kapcsolat építésére. Kisebb-nagyobb szegmenseket célozva juttathatja el cégének célkitűzéseit, hitvallását a fogyasztók számára. Mindez azért nagyon hatékony, mert mára a különböző technikai eszközök „eggyé” váltak, tehát egy eszköz képes a televízió, számítógép, telefon és rádió funkcióit ötvözni, erre érdemes építeni a tevékenységet, amely a vállalatra, márkára, de akár személyre is vonatkozhat. Így bárki másodpercek alatt láthat és reagálhat egy generált hírre, megmozdulásra, imidzs-építő tevékenységre.

A blogszféra nem pihen

A PR eszköztára az utóbbi évtizedben jelentősen kiszélesedett a web 2.0 világának köszönhetően. A blogoszféra előtérbe került, és ezt a felkészült vállalatok jól használják a nyilvánosság szervezésére. Emellett a kommentkultúrában „beépített kommentezők” segítségével is lehet PR tevékenységet folytatni, bizalmi kapcsolatba kerülni a többi kommentezővel anélkül, hogy a fogyasztók ezt tolakodónak éreznék.

Kreatív szakemberekre van szükség

Hatékony kommunikációt elősegítheti a különböző fogyasztói csoportok igényeinek felmérése, és a böngészési „szörfölési” szokásainak ismerete. Ez alapján életkor, nem, iskolai végzettség, társadalmi helyzet szerint mérheti fel a fogyasztói attitűdöket.

Ennek kivitelezéséhez olyan kommunikációs szakemberekre van szükség, akik követik a mai trendeket, kreatívak, figyelembe veszik az adott cég célcsoportjait és ennek jegyében készítenek operatív tervet, amelyben meghatározzák, hogy mikor, milyen PR „eszköz” segítségével milyen üzenet jusson el a célcsoport számára. A mi vállalatunknál ilyen szakemberek segíthetik az Ön munkáját.


Segíthetünk?

Kérjük adja meg elérhetőségét, illetve mely termékünkkel kapcsolatban kér tájékoztatást. Munkatársunk hamarosan felveszi Önnel a kapcsolatot a megadott adatok alapján.