Hogyan léphetünk tovább ha már megismertük a környezetünket?

A versenytársak stratégiája

Amennyiben már tudjuk, hogy a mi szempontunkból kikre érdemes figyelni és ők mely csoportba tartoznak, úgy eljutunk a komolyabb kérdésekig. Mi a jelenlegi helyzet, mi vezetett ide? Hogyan lehet továbblépni? Mely kulcsfontosságú eszközök és ismeretek szükségesek ahhoz, hogy sikeresek legyünk az általunk megcélzott szegmensben?

Tekintsünk vissza egy pillanatra, a stratégia, görög szó, jelentése: hadművészet. A mai világban ugyanolyan fontos stratégiák megalkotása, mint amikor a harc a csatamezőkön zajlott. Csak mára megváltozott a színtér és az eszközök. A háború a piaci pozícióért és a fogyasztók fejében elfoglalt helyért zajlik. Fegyverek helyett a piacon lévő vállalatok elemzésével, marketingtervezéssel, valamint kommunikációs eszközök használatával lehet hosszabb távon sikereket elérni.

Tudás – a leghatékonyabb fegyver

Versenytársak monitorázásánál minden apró részlet fontos lehet, hiszen ezekből épül fel a stratégiájuk, ezekből lehet leszűrni, hogy milyen gondolatok, célok vezérlik őket. Több stratégiát különböztetünk meg az alapján, hogy egy vállalat milyen módszerrel próbálja a fogyasztókat az ő termékeik, szolgáltatásaik használatára ösztönözni. Az iparági versenyben, ahol a már piacon lévő szereplők „küzdenek” az innovációnak van nagy szerepe, vagyis annak, hogy egy vállalat mennyiben tud újat mutatni, fejlődni, valamint mennyire fektet nagy hangsúlyt a portfólió készítésére és annak terjesztésére. Az új belépők a piacon általában különböző kedvezményekkel próbálják a vállalatukat megkedveltetni a fogyasztókkal. Ezeken kívül számtalan stratégia létezik, amelyek alapján rendszerezni lehet a cégeket. A versenytársak csoportosításával tehát egy átlátható képet kap az adott piaci szegmensről, így ennek tudatában tudja pozícionálni saját vállalkozását.

A 21. századi, tehát a jelenlegi helyzetet elemezve elmondható, hogy a piacon azok a vállalatok lehetnek sikeresek, akik tudatosan alakítják stratégiájukat. Felmérik a saját és a többi vállalat helyzetét és ennek tudatában hoznak döntéseket. Versenytársak stratégiáját tanulmányozva felfigyelhetnek az ő hiányosságaikra, hibáikra és ezt a saját cégük javára fordíthatják. Hiánypótló tevékenységgel – az adott piacot egy tortához hasonlítva – nagyobb szelethez juthat.

Stratégia vagy tatkika?

Ma mindkettőre szükség van egyszerre. Hatékony stratégiájának és taktikai lépéseiknek megalkotásához nyújt hathatós segítséget a versenytárs elemezést és az ágazati elemzést támogató BI szoftver! Felhőalapú megoldásokkal dolgozva a személyes igények alapján összeállított specifikus üzleti híreket több nyelven biztosítjuk. Csapatunk precíz munkavégzéssel ad meg minden segítséget ahhoz, hogy vállalkozása a lehető leggyorsabban, alapos elemzések által szűrt adatokhoz jusson, melyek célirányosan segítik hatékony stratégiájának kialakítását, hogy a megfelelő időben szerzett információk alapján akár befolyásolhassa is az aktuális folyamatokat.




Segíthetünk?

Kérjük adja meg elérhetőségét, illetve mely termékünkkel kapcsolatban kér tájékoztatást. Munkatársunk hamarosan felveszi Önnel a kapcsolatot a megadott adatok alapján.