Új fejezet a kommunikációban: kérdezz-felelek a virtuális térben!
Fogyasztói szokások, vélemények mérésének egyik hatékony eszköze a kérdőíves kutatás.
A kérdőíves lekérdezésnek több típusa van: személyes (kérdezőbiztosok által), telefonos, illetve online lekérdezés. Ez utóbbi, vagyis az online kérdőíves kutatás hatékonysága abban rejlik, hogy a gyorsan, nagy mennyiségű kérdőívet lehet kitöltetni, szükség esetén csak egy adott célcsoporttal. Egy kérdőív összeállításánál fontos, hogy a kérdések jól felépítettek, világosan kategorizálhatók legyenek és egy előre átgondolt hipotézist erősítsen vagy cáfoljon meg, mert kérdőívek beépülnek a vállalat saját kommunikációs közegébe, bekapcsolódva a vállalat körül kialakult diskurzusba.
A módszer legnagyobb előnyei:
- összes technikai eszközön keresztül elérhető, grafikusan megjeleníthető, így a sok kérdés mellett a kérdőívbe beépíthetők különböző ábrák, grafikonok, amelyek növelik a kérdőív hatékonyságát.
- A szerkesztő szükség esetén azonnal korrigálni tudja a kérdőívet, ha úgy érzékeli nem elég hatékony, vagy többen félreértelmezik.
- Nincs hosszú átfutási idő, amíg az adatok feldolgozásra kerülnek, hanem azonnal világos és egyszerűen, jól elemezhető adatok kerülnek ki a rendszerből.
- A kérdezettek nem érzik tolakodónak a kérdőívet, hiszen az ő döntésük, hogy mikor töltik ki, mennyi időt szánnak rá, mely kérdésekre válaszolnak, de emellett fontos motiválni a kitöltőket. (Erre jó példa a különböző nyereményjátékok hirdetése.)
A kérdőív készítéséről bővebben itt olvashat.
A nehézkesen mérhető gyorsan mérhetővé válik.
Az online kérdőíves kutatás egyenes következménye az elmúlt 10-15 év ugrásszerű fejlődésének, a web 2.0 kiépülésével, ezzel a költséghatékony módszerrel gyorsan és eredményesen tudja mérni a márkáiról, vállalatáról kialakult képet a fogyasztók, vagy akár a dolgozók fejében. A rendszeres fogyasztói visszacsatolások, a konkurencia alapos ismerete határozza meg egy adott piaci szegmensben a járható utat, azonban ha erről nem szerez tudomást, letérhet a helyes ösvényről.
Marketing lekérdezés alkalmával egy márka népszerűségét lehet mérni. Az eredmények nagyon jól használhatók a márka építésére, mert a visszacsatolás által meg tudják határozni a szakemberek, hogy az adott márkáról milyen vélemények alakultak ki, mi az, amit szeretnek benne, mi az, amit nem és ennek tükrében tudnak változtatni.
Könnyen használható az online kérdőív a dolgozói elégedettség mérésére, konkurenciavizsgálatra, esemény értékelésére, piackutatásra. Ezen információk nélkül nem tudja a jelenlegi helyzetét alaposan értékelni, elemezni, következésképpen nem, vagy csak nehezen lehet továbblépni, fejlődni. Pedig a reakció idők folyamatos rövidülése a 21. század döntő mozzanata.
Cégünk munkatársai folyamatosan bővülő kérdőív mintákkal állnak rendelkezésére, amelyek segítségével az Ön vállalata számára is könnyen összeállíthatóvá válik egy olyan kérdőív, ami azokra a témakörökre kérdez rá, amelyek iránymutatóak lehetnek. Többféle szolgáltatás közül választhatnak. Ingyenes szolgáltatásaink korlátozott lehetőségeket nyújtanak, de egy jól felkészült vállalat esetében ezek is elegendőek lehetnek. Ha azonban konkrét megoldási javaslatra van szüksége, érdemes a térítéses szolgáltatásunkat választania, így tematizált módon kész kérdőív mintákkal és kipróbált módszerek felhasználásával érhet el gyors sikert.